Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Kedves Vásárlónk, üdvözöljük online áruházunkban. Áruházunkban egyaránt vásárolhat regisztrált vásárlóként vagy regisztráció nélkül. Kérjük, a vásárlást megelőzően figyelmesen olvassa el a az alábbi vásárlási tájékoztatót, mivel megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, a vásárlás menetével vagy az egyes termékekkel kapcsolatban kérdése lenne, kérjük, a megadott elérhetőségeken vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot.

 I. Alapvető rendelkezések

1. A Szolgáltató adatai:

Név: Ing. Lubomír Fiedler

Székhely: Bzenecká 5, 628 00 Brno, Csehország

Levelezési cím: Trnkova 144, 628 00 Csehország (Česká republika)

Nyilvántartás: bejegyezve a KS Brno által vezetett cégjegyzékbe, szakasz A, 874. bejegyzés

Azonosító szám: 10549935

Adószám: CZ5508112104

Képviselő: Šándorová Anna

Telefonszám: +420 607 044 906

E-mail: anna@vikibaby.hu

Honlap: https://www.vikibaby.hu

2. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha online áruházunk szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen feltételek szerint szerződés jön létre a Szolgáltató és a Fogyasztó között.

Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe online áruházunk szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.

3. Ezen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató és azon természetes személy kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozzák, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a továbbiakban: Fogyasztó), valamint azon személy kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozzák, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el (a továbbiakban: Vállalkozás), az alábbi internetes címen elérhető weboldalon található webes felületen keresztül: www.vikibaby.hu (a továbbiakban: online áruház).

4. A fogysztói szerződés szerves részét képezik az üzleti feltételekre vonatkozó rendelkezések. Az adásvételi szerződés eltérő rendelkezései elsőbbséget élveznek ezen feltételek rendelkezéseivel szemben.

5. Az ÁSZF és az adásvételi szerződés magyar nyelven köttetnek meg.

II. Termékinformáció és árak

1. Az online áruházunkban a termékek és szolgáltatások árai a termék részletes leírásánál minden esetben megtalálhatóak. A közzétett árak ÁFÁ-val növelt, forintban értendő bruttó árak, melyek tartalmazzák a termékek árát, azonban a házhoz szállítás költségeit nem foglalják magukban. A szállítási költség díjszabásáról a V. Szállítási módok és határidők menüpontban tájékozódhat.

2. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki az árak üzletpolitikai okból, a Szolgáltató által történő módosítása. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben a Szolgáltató az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár esetén” menüpontban leírtak alapján jár el.

3. Akciós áru esetében az akció a készlet erejéig, vagy az előre megadott határidőig tart. Amennyiben az akciósan megrendelt termék elfogyott vagy időszakos készlethiány merül fel, erről a megadott e-mail címre a vásárló értesítést kap és a szerződés nem jön létre.

III. A honlapon történő vásárlás lépései és az adásvételi szerződés létrejötte

1. Böngészés - az online áruház honlapján a Fogyasztó a menüpontok segítségével tájékozódhat. A termékeket az egyes kategóriák szerint csoportosítottuk. A kategória nevére kattintva találja az online áruház által az adott kategóriában kínált termékek listáját, azok lényeges tulajdonságaival, képeivel. Amennyiben a kategóriában szereplő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a képek alatt és felett lévő oldalszámok segítségével lehet lapozni. A termékfotóra, névre kattintva a termékre vonatkozó részletes információkat, leírásokat, további képeket talál, valamint itt találja meg feltüntetve a termék árát és a raktárkészletre vonatkozó információkat. Egyes termékek esetében rövid videókat is talál, amelyek bemutatják magát a terméket és annak rendeltetésszerű használatát. A termékekről megtalálható képeket, videókat és termékleírásokat a gyártó biztosítja, így azok tartalmáért felelősséget nem vállalunk. 

Az „Akciós termékek” kategóriában megtalálja az online áruház minden aktuális kedvezményének listáját, valamint az „Újdonságok” kategóriában találhatóak az online áruház által kínált legújabb termékek.

2. Keresés - az online áruházban lehetőség van kulcsszó alapján kikeresni az egyes termékeket.A keresési feltételeknek megfelelő termékek listaszerűen jelennek meg.

3. Megrendelés - a már kiválasztott terméket az adott termék saját oldalán található Kosárba tenni gombra kattintva helyezheti a kosárba, a gomb mellett pedig beállítható a szükséges darabszám. A kosár tartalmát a weboldal jobb felső sarkában található bevásárlókocsi képre kattintva ellenőrizheti. Itt módosíthatja az adott termék esetében a megvásárolandó mennyiséget, illetve törölheti is az adott tételt (az X jelre kattintva törlődik a kiválasztott termék a listáról). A feltüntetett vételár tartalmazza a mindenkori hatályos általános forgalmi adót, de nem tartamazza a szállítási költségeket. A termékek ára magyar forintban (Ft) van feltüntetve. A Vásárlás folytatása gombra kattintva a Fogyasztó visszakerül az utolsó, a bevásárló listára felkerült termék weboldalára, ahonnan tovább folytathatja a termékek közti böngészést, válogatást. Amennyiben úgy gondolja, hogy befejezte a vásárlást, kérjük, kattintson a honlapon a jobb oldalon található TOVÁBB gombra.

A megrendelés következő lépéseként a Fogyasztónak ki kell választania a számára megfelelő fizetési és szállítási módot. Amennyiben bankártyás fizetést választ, az szükséges adatok megadása után a weboldalról a bank fizetési felületére navigálódik, ahol biztonságos körülmények között intézheti bankkártyás fizetését. Sikeres fizetés után minden esetben erről visszajelzést kap és visszanavigálódik az online áruház fizetési felületére.

A vásárlás az „Információ” oldalon folytatódik. Amennyiben korábban már regisztrált és bejelentkezett, itt megtekintheti a személyes adatait. A regisztrációt azért ajánljuk, mert így visszatéréskor már emlékezni fogunk adataira és nem kell minden alkalommal újra feltölteni azokat. Ha szükséges (a regisztráció óta változás következett be a személyes adatokban) adatait módosíthatja. Amennyiben nem szeretne regisztrálni, ebben a pontban lehetőség van az adatok megadásával befejezni a vásárlást. A Fogyasztónak az alábbi adatokat kell megadnia: név, e-mail cím, telefonszám, szállítási cím, valamint számlázási cím, ha eltérő a szállítási címtől. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, azaz minden e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni. A regisztráció semmilyen kötelezettséggel nem jár!

A Fogysztó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Itt van módja egyéb megjegyzés beszúrására is (pl. mikor tartozkódik otthon, stb...). Amennyiben a rendelést rendben találja, a „vásárlási feltételeket” el kell fogadni, melyet a kis négyzet kipipálásával tehet meg. A „Megrendelés” gomb segítségével véglegesítheti rendelését. A „Megrendelés” gomb megnyomása előtt a Fogyasztót egyértelműen tájékoztatjuk a megrendeléssel kapcsolatban a termék(ek) pontos, bruttó vételáráról és a bruttó szállítási díjról.

A beérkezett rendelésről az online áruház visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megrendelt termék vagy termékek pontos specifikációját és a bruttó - szállítási költséggel növelt - árát, a megrendelő adatait, a számlázási és a szállítási címet, valamint egy megrendelési azonosítót. Amennyiben a visszaigazolás hibás adatot tartalmaz, azt a Fogysztónak 24 órán belül jeleznie kell, hogy a kiszállítást megelőzően legyen mód a korrekcióra.

A megrendelések feldolgozása folyamatos. A raktárkészlet ellenőrzését követően Ön megkapja azt a visszaigazoló e-mailt, amelyben már tájékoztatást kap a szállítás várható idejéről, valamint utalásos fizetés esetén feltüntetjük az online áruházra vonatkozó, az utaláshoz szükséges összes adatot és információt. A megadott számlaszámra tudja majd utalni a termék árát és a szállítási költséget. A visszaigazolás legkésőbb 48 órán belül meg kell, hogy érkezzen az Ön által megadott e-mail címre (kérjük, a SPAM mappát is ellenőrizze, mivel elöfordulhat, hogy levélszemétnek minősítik a visszaigazolást). A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató (eladó) által küldött visszaigazoló -email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik. Ezen online áruház fenntartja a jogot, hogy hibás ár vagy készlethiányból eredő okokból a szerződéstől elálljon, amiről minden esetben a visszaigazoló e-mailben értesíti a megrendelőt, és a rendelés törlésre kerül.

Egyes termékek esetében előfordulhat, hogy külső raktárkészletből szerezzük be, így szállítási idejük eltérhet a normál szállítási határidőtől. Ebben az esetben a várható szállítási határidőről is küldünk tájékoztatast. Amennyiben ez a szállítási határidő Önnek nem megfelelő, elállhat a vásárlástól. A megrendelés törlése, a szerződéstől való elállás a fenti esetek valamelyikéből kifolyólag mindig az online áruház írásos tájékoztatásával kell, hogy megtörténjen.

4. Az áru átvételének szabályai

A vásárló köteles az átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét a futár jelenlétében ellenőrizni. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, tehát a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Utólagos reklamációt jegyzőkönyv hiányában nem tudunk elfogadni. Probléma esetén kérjük, azonnal vegyék fel a kapcsolatot az online áruház ügyfélszolgálatával, hogy azonnal megkezdhessük a szükséges lépések lebonyolítását. Az átvevő köteles minden ésszerű intézkedést megtenni a kár enyhítése érdekében.

A vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy az árut átveszi. Amennyiben az áru kézbesítése a Vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), a Szolgáltató az áru visszaszállításából, újbóli kiszállításából eredő többletköltséget a vásárlóra hárítja.

Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása eseten a Szolgáltatóval szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

5. Az adásvételi szerződés létrejötte

Ha a Fogysztó rendelést ad le az online áruház felületén, és a Szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jön létre a Fogyasztó (vásárló) és a Szolgáltató (eladó) között. Amennyiben a rendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni. (Kérjük, a SPAM mappát is ellenőrizze, mivel előfordulhat, hogy levélszemétnek minősítik a visszaigazolást.)

A Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és a Magyarországon érvényes jogi szabályok vonatkoznak rá. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak. A szerződés magyar nyelven jön létre, az online áruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. Az online áruház a megkötött szerződést írásban kötöttnek minősíti, a szerződést teljesítés után online iktatja. Az esetleges jogviták elbírálása érdekében a Felek bírósághoz fordulhatnak. A Fogyasztó és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdések elintézését bírósági úton kívül, békéltető testület igénybevételével is rendezni lehet.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szamben fogysztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A Fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval a panaszát, amely a vállakozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozik. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni és szükség szerint orvosolni. Ha a Fogysztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálás nem lehetséges, a Szolgáltató a panszról és az azzal kapcsolatos állaspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén pedig a Fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezést követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító állaspontját a Szolgáltató indokolni köteles. 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat: - a Fogyasztó neve, lakcíme, - a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,  - a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, - a Szolgáltató nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben lehetséges a panasz azonnali kivizsgálása, - a jegyzőkönyvet felvevő személy és (telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével) a Fogyasztó aláírása,    - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét, c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését, d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor, g) a testület döntésére irányuló indítványt, h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

IV. Szállítási módok és díjak

A kiszállítási idő, amennyiben a termék raktáron van, általában 1-3 munkanap. Utánvétes fizetés esetén a webáruház általában a megrendelés napján (a reggel 10:00 óráig beérkező rendeléseket), de legkésőbb a megrendelést követő első munkanapon átadja a futárnak a vásárolt termékeket. Amennyiben a termék beérkezése külső raktárból vagy beszállítótól a fentiektől több időt vesz igénybe, minden esetben telefonon, vagy emailben értesítjük vásárlóinkat a várható szállításról.
Előreutalásos fizetés esetén a vételár bankszámlára történő beérkezését követően aznap, vagy legkésőbb a következő munkanapon kerül feladásra a csomag.
Amennyiben a termék nincs raktárkészleten, a kiszállítási határidő eltérhet, amelyről Önnek a visszaigazoló e-mailben tájékoztatást adunk.

Az ebben az online áruházban vásárolt termékek házhoz szállításához az alábbi lehetőségek közül tud választani:

Magyar Posta - heti 1 alkalommal (a csomag postázásának időpontjáról minden esetben előre informáljuk a Vásárlót). Felszámolt szállítási díj (a házhoz szállítás díja): 19.999 Ft alatti megrendeléskor 1.500 Ft, 20.000 Ft feletti megrendeléskor ingyenes. A szállítási idő a postázástól számitott 1-3 munkanap.

Amennyiben a Magyar Posta szolgáltatásait veszi igénybe, nincs lehetőség a csomag értékének utánvéttel történő kiegyenlítésére!

GLS futárszolgálat - bármelyik munkanapon (a csomag futárnak történő átadásának időpontjáról minden esetben informáljuk a Vásárlót). Felszámolt szállítási díj (a házhoz szállítás díja): 19.999 Ft alatti megrendeléskor 2.000 Ft, 20.000 Ft és 49.999 Ft közötti megrendeléskor 1.200 Ft, 49.999 Ft feletti megrendeléskor ingyenes. Az utánvét díja 19.999 Ft alatti megrendeléskor 990 Ft, 20.000 Ft és 49.999 Ft közötti megrendeléskor 490 Ft, 49.999 Ft feletti megrendeléskor ingyenes.

A csomag érkezéséről a futárszolgálat a kézbesítést megelőző napon e-mailben tájékoztatja, majd a kiszállítás reggelén sms-ben értesíti a címzettet a szállítás várható időpontjáról, 3 órás időintervallumot megadva. Az SMS a futár telefonszámát is tartalmazza, így lehetőség nyílik közvetlenül a futárral egyeztetni a kiszállítással kapcsolatban. A futár 2 alkalommal kísérli meg a csomag kiszállítását, a második sikertelen próbalkozás után a csomag visszaküldésre kerül az online áruházhoz.

Saját cégünk általi kiszállítás - ezt a szolgáltatást budapesti vásárlóink vehetik igénybe, heti 1 alkalommal áll módunkban csomagot kiszállítani az Önök által megadott címre, az első bejárati ajtóig (a csomag kiszállításának időpontjáról minden esetben előre egyeztetünk a Vásárlóval). Felszámolt szállítási díj (a házhoz szállítás díja): 5.000 Ft, a rendelés értékétől függetlenül

V. Az áru átvételének szabályai

A vásárló köteles az átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét a futár jelenlétében ellenőrizni. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, tehát a kiszállítást végző személy távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Utólagos reklamációt jegyzőkönyv hiányában nem tudunk elfogadni. Probléma esetén kérjük, azonnal vegyék fel a kapcsolatot az online áruház ügyfélszolgálatával, hogy azonnal megkezdhessük a szükséges lépések lebonyolítását. Az átvevő köteles minden ésszerű intézkedést megtenni a kár enyhítése érdekében.

A vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy az árut átveszi. Amennyiben az áru kézbesítése a Vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), a Szolgáltató az áru visszaszállításából, újbóli kiszállításából eredő többletköltséget a vásárlóra hárítja.

Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása eseten a Szolgáltatóval szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

VI. Fizetési módok

Előreutalásos fizetés banki átutalással - a banki átutalás a webáruház OTP bankszámlájára történik. Az átutaláshoz szükséges adatokat (pl. bankszámlaszám) a raktárkészlet ellenőrzését követően, általunk kiküldött visszaigazoló e-mail tartalmazza. Az utalásban minden esetben fel kell tüntetni a vásárló nevét és a megrendelés számát. Az utalás összege a termék bruttó - esetlegesen kedvezményekkel csökkentett - vétalára, valamint a szállítás költsége. A megrendelt termék(ek)et az átutalt összeg beérkeztét követő munkanapon adjuk át a futárszolgálatnak kiszállításra. Amennyiben a megrendelés beérkezésétől számított 10 napon belül nem érkezik meg az utalás, a megrendelést töröljük rendszerünkből.

Ezen fizetési mód egyaránt igénybe vehető a rendelés Magyar Postával, GLS futárszolgálattal vagy Saját cégünk által történő kiszállítása esetében.

Online bankkártyás fizetés - az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. Az azonnali fizetés összege a termék bruttó - esetlegesen kedvezményekkel csökkentett - vétalára, valamint a szállítás költsége. A megrendelt termék(ek)et a kifizetett összeg beérkeztét követő munkanapon adjuk át a futárszolgálatnak kiszállításra. 

Utánvét - utánvétes fizetés esetén a Vásárló a termék(ek) vétalárát, a szállítás és az utánvét költségét a csomag átvételekor, a küldemény kézbesítőjének fizeti ki készpénzzel. Ezen fizetési mód kizárólag a csomag GLS futárszolgálattal történő kiszállítása esetében vehető igénybe. Az utánvét díja: 19.999 Ft alatti megrendeléskor 990 Ft, 20.000 Ft és 49.999 Ft közötti megrendeléskor 490 Ft, 49.999 Ft feletti megrendeléskor ingyenes.

Ezen fizetési mód kizárólag a rendelés GLS futárszolgálattal történő kiszállítása esetében vehető igénybe!

Készpénzes fizetés - ezt a szolgáltatást budapesti vásárlóink vehetik igénybe, heti 1 alkalommal áll módunkban csomagot kiszállítani az Önök által megadott címre, az első bejárati ajtóig (a csomag kiszállításának időpontjáról minden esetben előre egyeztetünk a Vásárlóval). Felszámolt szállítási díj (a házhoz szállítás díja): 5.000 Ft, a rendelés értékétől függetlenül.  

Ezen fizetési mód kizárólag a csomag saját cégünk által történő kiszállítása esetében vehető igénybe!

VII. Elállási jog

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a Vevő a termék készhezvételének napjától számított 14 napon belül, írásban, indoklás nélkül elállhat, ez esetben azonban köteles a Terméket az Eladónak vissaszolgáltatni és viselni az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Eladó azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő teljes kárának megtérítését. Az Eladó köteles a fogyasztó által kifizetett vételárat haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított harminc napon belül visszatéríteni a vásárlónak. Megfelelő felmondás vagy elállás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és / vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A Fentiek esetében a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni / átvenni.

Fogyasztó az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján köteles eljuttatni az Eladó számára. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelőlt határidő lejárta előtt elküldi nyilatkozatát. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében szabályozott esetekben nem illeti meg az elállás joga a Vásárlót (pl. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak). Amennyiben a termék használt, az online webáruház követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő teljes kárának megtérítését.

Elállási nyilatkozatminta: (csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Ing. Lubomír Fiedler (cím: Trnkova 144, 628 00 Csehország (Česká republika))

Email:

Alulírott/alulírottak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorolom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételésre vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: 

Megrendelés száma: ........................................................................

Termék megnevezése: ......................................................................

Átvétel időpontja: ..............................................................................

A Fogyasztó/k neve: .........................................................................

A Fogyasztó/k címe: .........................................................................

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza): ...............................................................................

A Fogyasztó/k aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): ............................................................................

Kelt:


VIII. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmázása alapján a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosságról:

A kellékszavatosság az eladóval (szerződő féllel) szemben érvényesíthető. A termék eladíja, esetünkben az online webáruház üzemeltetője a termék hibájáért ( a vásárláskor a termékben már meglévő ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amelynek az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is (esetleg ekkor még nem lehet felismerni - rejtett vagy gyártási hiba).

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosságról:

A termékszavatosság a gyártóval vagy a forgalmazóval szemben érvényesíthető, ha az eladott termék nem felel meg a gyártó általi forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A gyártó is csak azokért a hibákért tartozik helytállni, amelyek akkor keletkeztek, amikor a termék még az ellenőrzése alatt állt. A gyártó mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető, vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás:

Hibás teljesítés esetén az online áruház a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján,a jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető, a terméknek a fogyasztó részére történt átadástól, vagy – az üzembe helyezéstől számított:
a) 10.000 forintot elérő, de 100.000 fortintot nem meghaladó eladási ár esetén 1 éven belül
b) 100.000 forintot meghaladó, de legfeljebb 250.000 forint eladási ár esetén 2 éven belül
c) 250.000 forint eladási ár felett 3 éven belül.
A webáruház jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség.
Amennyiben a Vásárló a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, az online áruház köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti e-mailben, vagy telefonon az feljebb található elérhetőségek valamelyikén.

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

IX. Eljárás hibás ár esetén

Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy az informatikai rendszer hibájából eredően nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért. Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

 - 0 Ft-os ár

 - kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntetett ár

 - a termék minőségét/értékét nem tükröző, irreálisan alacsony ár

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

X. Vonatkozó jogszabályok

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2013. évi V. törvény a Törvénykönyvről

151/2003 (IX. 22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014 (II. 26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes Szabályairól

19/2014 (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

Ez a weboldal sütiket használ. A webhely további böngészésével elfogadja azok használatát. További információ itt..